WordPress jak zacząć

WordPress jak zacząć? Idealny poradnik dla właścicieli witryn i sklepów WordPress.

Poznajesz WordPress? Najprawdopodobniej czytasz ten artykuł, ponieważ planujesz rozpocząć swoją podróż z tą popularną platformą do tworzenia stron internetowych i sklepów online. Niniejszy tekst przedstawi krótki przegląd tego systemu zarządzania treścią i pomoże ci w rozpoczęciu swojej przygody z własną witryną opartą na WordPress. Przejdźmy do działania!

Instalacja WordPress – poradnik krok po kroku

Jeśli jesteś w fazie, gdzie twoja strona oparta na WordPress jeszcze nie istnieje, albo nie zainstalowałeś jeszcze aplikacji na swoim serwerze, przygotowaliśmy dla ciebie szczegółowy przewodnik krok po kroku.

Wymagane elementy, których będziesz potrzebować to:

  1. Własna domena, czyli adres twojej strony internetowej. Dostępne domeny można sprawdzić i zakupić u większości dostawców hostingowych, na przykład na LH.pl.
  2. Hosting/dedykowany serwer – w zależności od wymagań twojej strony, będziesz potrzebować przestrzeni na serwerze do przechowywania plików strony internetowej. Przykładową ofertę dotyczącą hostingów współdzielonych znajdziesz również na LH.pl.
  3. WordPress w najnowszej wersji – to darmowa aplikacja, którą możesz pobrać w polskiej wersji językowej i zainstalować na swoim serwerze.

Co dalej? Przygotowaliśmy specjalny przewodnik, w którym krok po kroku opisujemy, jak zainstalować WordPress. Przeczytaj tę instrukcję, aby dowiedzieć się więcej.

Certyfikat SSL w WordPress

Każda strona potrzebuje certyfikatu SSL. To sprawia, że jest lepiej oceniana przez Google i buduje większe zaufanie użytkowników poprzez zwiększone poczucie bezpieczeństwa. Dodatkowo, certyfikat SSL ma wpływ na szybkość ładowania twojej witryny. O zabezpieczonym połączeniu HTTPS informuje symbol kłódki przy adresie strony.

Certyfikat SSL – płatny czy darmowy?

Certyfikaty SSL można podzielić na płatne i bezpłatne. Bezpłatny certyfikat Let’s Encrypt umożliwia zabezpieczenie połączenia pomiędzy użytkownikiem a serwerem, co sprawia, że wiele stron korzysta z tej opcji, szczególnie jeśli nie wymagają płatnych rozwiązań. O różnicach między płatnymi a bezpłatnymi certyfikatami możesz przeczytać w artykule.

Certyfikat SSL – jak wdrożyć?

Proces implementacji certyfikatu nie ogranicza się jedynie do jego instalacji na serwerze. Po przygotowaniu certyfikatu przez dostawcę hostingu, konieczne jest jeszcze jego wdrożenie na swojej stronie internetowej. To zadanie nie jest zbyt skomplikowane, o ile zostanie wykonane zgodnie z zasadami. Dlatego przygotowaliśmy dedykowany poradnik dotyczący instalacji certyfikatu SSL w WordPress.

Sklep WordPress – początki

Jeśli podjąłeś decyzję o stworzeniu nie tylko strony internetowej, ale także chcesz, aby użytkownicy mieli możliwość dokonywania zakupów w Twoim sklepie, proponuję najpopularniejszą obecnie wtyczkę do utworzenia e-commerce – WooCommerce. Jest to bezpłatna wtyczka, co pozwoli ci zbudować pełnoprawny sklep i rozpocząć sprzedaż online. Jeśli dopiero zaczynasz, pomoże ci ten artykuł.

Zwiększenie konwersji w sklepie internetowym

Jesteś właścicielem sklepu internetowego i dążysz do przekształcenia jak największej liczby odwiedzających w klientów. To zrozumiałe, dlatego warto skorzystać z narzędzi i strategii, które pomogą zwiększyć współczynnik konwersji.

Wyobraź sobie sytuację, gdzie klient dodaje produkty do koszyka w Twoim sklepie, a następnie coś go rozprasza, a on zapomina o dokończeniu zakupu. Czy nie byłoby warto wysłać mu e-maila przypominającego, że jego wybrane produkty nadal czekają w koszyku? Oczywiście, nie musisz tego robić ręcznie, ponieważ istnieją narzędzia, które automatycznie wysyłają tego typu przypomnienia. W innym artykule analizujemy elementy wpływające na konwersję i mogące wspomóc Cię w procesie sprzedaży:

  1. Szybkość ładowania sklepu
  2. Kody rabatowe przed opuszczeniem koszyka
  3. Powiadomienia o porzuconych koszykach
  4. Licznik czasu
  5. Pytania i odpowiedzi dotyczące produktów
  6. Bezpłatna (i szybka) dostawa
  7. Spersonalizowane produkty oraz vouchery
  8. Cross-selling i Upselling
  9. Biuletyn informacyjny
  10. Zestawy produktów
  11. Automatyzacja e-maili

SEO w WordPress – jak zoptymalizować witrynę?

WordPress to przyjazny system zarządzania treścią dla przeglądarek. Po prostu „Google go lubi”. Aby skutecznie dopasować odpowiednie frazy kluczowe i śledzić trendy, zalecamy skorzystanie z usług agencji SEO. Dzięki ich doświadczeniu i wiedzy mogą one znacznie ułatwić Ci to zadanie. Jeśli preferujesz samodzielne podejście, mogę polecić narzędzia takie jak Trendy Google czy Planer Słów Kluczowych.

Opieka WordPress – czy jest mi potrzebna?

WordPress, tak samo jak każde inne oprogramowanie, wymaga systematycznej opieki. Każde oprogramowanie ewoluuje, podlega aktualizacjom, aby zagwarantować poprawne funkcjonowanie i eliminację wykrytych luk w bezpieczeństwie. „Silnik” WordPressa jest stale ulepszany, co oznacza, że producenci wtyczek i motywów muszą dostosowywać swój kod, aby zapewnić stabilność i kompatybilność.

Dodatkowo, nie zawsze wszystko działa tak, jak powinno, dlatego gorąco polecamy powierzenie bieżącej konserwacji specjaliście lub firmie z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem.

Oto kilka usług, które warto rozważyć, w zależności od poziomu zaawansowania Twojej witryny. Jeśli chcesz uzyskać informacje na temat kosztów opieki nad WordPress, możemy dostarczyć Ci wycenę w ciągu 24 godzin.

  1. Regularne aktualizacje
  2. Wsparcie techniczne i awaryjne
  3. Kopie zapasowe (preferowana lokalizacja poza serwerem)
  4. Monitoring 24/7
  5. Optymalizacja pod względem prędkości
  6. Zaawansowane zabezpieczenia witryny
  7. Skanowanie witryny pod kątem wirusów
  8. Usuwanie wirusów
  9. Prace rozwojowe (np. edycja treści, instalacja i konfiguracja wtyczek)

Maszy pytania?
Skontaktuj się z nami 😉