Strona internetowa jako wizytówka firmy jak o nią zadbać
Strona internetowa jako wizytówka firmy jak o nią zadbać

Strona internetowa jako wizytówka firmy: jak o nią zadbać?

Witryna firmowa jest podstawowym narzędziem marketingu internetowego. Trafiają tu nie tylko klienci, którzy wpisują swój adres w wyszukiwarce „z palca”. Wszelkie płatne reklamy, wyniki wyszukiwania Google lub posty w mediach społecznościowych również będą zawierały linki do tej witryny. Dlatego warto zadbać o firmową stronę internetową. Jak to zrobić? 

Strona internetowa firmy – zadbaj, żeby działała poprawnie

Chociaż powyższe rady mogą wydawać się „oczywistością”, wielu właścicieli firm faktycznie popełnia „grzech zaniechania”, nie sprawdzając regularnie, czy strona działa poprawnie. Jednocześnie istnieje wiele rzeczy, które mogą uniemożliwić jej wyświetlenie lub poprawne funkcionowanie.

Problemami mogą się stać np.:

  • brak responsywności serwisu – a co za tym idzie jego niedostateczne elastyczne wyświetlanie na różnych urządzeniach. Jest to powszechny problem ze stronami internetowymi powstałymi na przykład 8-10 lat temu lub nawet wcześniej;
  • przestarzałe wtyczki  – Jeśli Twoja strona oparta jest na WordPressie, musisz ją „utrzymywać” poprzez ciągłe instalowanie poprawek. Niezastosowanie się do tego może spowodować, że witryna stanie się niebezpieczna. W rezultacie może zostać zablokowany, a użytkownik zostanie poinformowany o ryzyku związanym z odwiedzeniem Twojej witryny. Grozi to katastrofalną utratą wizerunku!
  • przeciążony serwer hostingowy – to problem, jeśli np. rozpocząłeś intensywną kampanię Google Ads i nagle Twoją witrynę odwiedza 50 razy więcej osób niż wcześniej. Wtedy usługa może ulec awarii.

Nie lekceważ technicznych aspektów strony internetowej – jeśli je zaniedbasz, nawet najlepiej zaprojektowana strona zawiedzie!

Postaw na funkcjonalny design firmowej strony www

Strona firmowa powinna wyglądać nowocześnie i atrakcyjnie. Pamiętaj jednak, że nie chodzi tylko o estetykę czy dopasowanie grafiki do systemu identyfikacji wizualnej marki. Najważniejsza jest funkcjonalność, tj. czy strona jest zrozumiała dla odbiorcy i czy łatwiej mu intuicyjnie znaleźć to, czego szuka.

Przejrzysty layout, przemyślana mapa serwisu, która z wyraźnymi apelami podkreśla główne kierunki działania klienta, brak „przeładowania” serwisu nadmiarem multimediów – to wszystko sprawia, że ​​odwiedzający nie będzie się czuł zagubiony. Wręcz przeciwnie – szybko dotrze tam, gdzie chcesz i dokładnie zapozna się z Twoją ofertą. A to pierwszy krok do zakupu.

Zadbaj o dopasowanie serwisu firmowego do wymogów SEO

Strona główna dobrej firmy staje się przyjazna dla Google – więc roboty mogą ją indeksować. Z tego powodu zajmuje wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Zwiększy to liczbę wizyt zainteresowanych klientów i zwiększy sprzedaż.

O co zatroszczyć się w tym kontekście? Istotne są takie kwestie jak:

  • dobranie odpowiednich słów kluczowych,
  • wykorzystanie tych keywordów w naturalny sposób i z odpowiednią intensywnością w treściach – w tym w nagłówkach czy w meta danych,
  • klarowne sformatowanie treści – z podziałem na funkcjonalne sekcje z nagłówkami. Czytelne dla odbiorców i dla botów Google,
  • prawidłowe stosowanie linkowania wewnętrznego pomiędzy stronami,
  • zadbanie o techniczny aspekt SEO, czyli m.in. o poprawność kodu strony, zabezpieczenie serwisu certyfikatami SSL czy o szybkie ładowanie się zakładek.

Należy też pamiętać o połączeniu SEO z UX, czyli z funkcjonalnością i intuicyjną obsługą serwisu. Firmowa strona www musi być przede wszystkim przydatna dla Twoich potencjalnych klientów.

Warto też podkreślić, że dobra strona firmowa jest często aktualizowana – tak, aby odwiedzający miał pewność, że przedsiębiorstwo „żyje i działa”. Dlaczego? Zastanów się, co Ty robisz w sytuacji, gdy odwiedzasz jakąś witrynę firmową, a ostatni wpis na jej blogu jest datowany np. na 2017 rok? Wiele osób może pomyśleć, że przedsiębiorstwo z tak zdezaktualizowanym serwisem po prostu zakończyło działalność. Nie możesz sobie na to pozwolić.

Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu firmowej strony tak, aby wspierała Cię w budowaniu wizerunku i sprzedaży? Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy osiągnąć wspólnie!

Maszy pytania?
Skontaktuj się z nami 😉