Jak zwiększyć sprzedaż w sieci? 5 działań generujących zyski
Zakupy online mogą być bardzo opłacalne – zwłaszcza, że ich popularność w Polsce z roku na rok rośnie. Jednak w związku z rosnącym zainteresowaniem sprzedażą internetową rośnie także konkurencja. Chcesz wiedzieć, co możesz zrobić, aby wyprzedzić rywali, a przede wszystkim zwiększyć swoje zyski? Oto kilka kluczowych czynników, które mogą prowadzić do sukcesu.
1. Dobra strona internetowa – podstawa skutecznej sprzedaży w sieci
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz bezpośrednio przez Internet, czy korzystasz z Internetu do zbierania zapytań ofertowych, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to upewnić się, że masz dobrą stronę internetową. Strona główna sklepu internetowego lub firmy to Twoja wizytówka i jeden z najważniejszych punktów styku klienta z oferowanymi przez Ciebie rozwiązaniami.
Dlatego tak istotne kwestie to:
- dostosowania serwisu do wymagań SEO – zarówno pod względem technicznym, jak i „merytorycznym”. Dzięki temu możesz kierować klientów do Twojej witryny, gdy wprowadzą zapytanie pasujące do Twojej oferty w Google.
- Stosowanie zasad UX – a co za tym idzie dbanie o user experience, tj. maksymalna użyteczność serwisu i łatwość poruszania się po nim. Odwiedzający powinni mieć możliwość łatwego poruszania się po witrynie i znajdowania potrzebnych informacji,
- spójność szaty graficznej z systemem identyfikacji wizualnej Twojej firmy – tworzy to jednolity wizerunek marki. Ma on przełożenie na jej rozpoznawalność, a docelowo również na sprzedaż.
2. Skuteczne działania SEO – podstawa widoczności
Jeśli chcesz skutecznie generować sprzedaż online, zadbaj o to, aby klienci mogli łatwo znaleźć Cię w Google. Podstawą jest oczywiście dobrze zaprojektowana i wykonana strona internetowa. Jednak na tym się nie kończy. Pozycjonowanie wymaga nieustannej pracy – wiąże się głównie z poszerzaniem zawartości serwisu (np. prowadzeniem stałego bloga firmowego), ale także pozyskiwaniem wartościowych linków zewnętrznych czy optymalizacją efektywności serwisu.
Pamiętaj: pozycjonowanie to maraton, a nie bieg krótkodystansowy. Dlatego efektów można się spodziewać najwcześniej po kilku miesiącach pracy.
3. Inwestycja w płatną reklamę Google Ads
Jeśli chcesz szybko zwiększyć sprzedaż – na przykład podczas określonej akcji rabatowej lub „wietrzenia magazynów” lub w szczycie sezonu określonego produktu, zainwestuj w płatną reklamę. Można to zrobić np. przez system Google Ads. Daje kilka możliwości. Należą do nich na przykład:
- linki sponsorowane – ten typ komunikatu promocyjnego wyświetla się nad „organicznymi” wynikami wyszukiwania, co pozwala na wyprzedzenie konkurencji, która już osiągnęła dobre wyniki SEO;
- funkcja Google Zakupy – to dobra opcja dla sklepów internetowych. W jej ramach możesz zaprezentować w wyszukiwarce konkretną ofertę produktową, wraz z ceną, co może znacznie podnieść konwersję;
- reklamy w sieci partnerskiej, w tym remarketing – to wyświetlanie banerów reklamowych (tekstowych oraz graficznych) na stronach, które odwiedzają Twoi potencjalni klienci. Ta opcja świetnie działa zwłaszcza w przypadku, gdy dany internauta był już na Twojej stronie. Wówczas każda wyświetlająca się reklama przypomni mu o tej wizycie i, być może, zachęci do powrotu.
Z kampanią Google Ads możesz łatwo zarządzać budżetem i precyzyjnie zdefiniować grupę docelową – oczywiście pod warunkiem, że jest ona definiowana i zarządzana przez doświadczonych ekspertów. Dlatego w tym zakresie warto zainwestować przede wszystkim we współpracę z doświadczoną agencją.
4. Promocja w social mediach
Media społecznościowe oferują szeroki wachlarz sposobów na przyciągnięcie nowych klientów. Tutaj należy wziąć pod uwagę dwa aspekty. Po pierwsze o przygotowaniu atrakcyjnej „naturalnej” treści, czyli takiej, która nie jest reklamą. Jeśli Twoje wiadomości będą wystarczająco interesujące, przyciągną odbiorców i wygenerują wystarczająco dużo szumu wokół samej oferty.
Możesz także zachęcić odbiorców do polubienia i udostępniania poprzez konkursy na różnych kanałach społecznościowych, co może być szybkim i stosunkowo niedrogim sposobem na zwiększenie zasięgu.
Możesz również skorzystać z opcji płatnej reklamy na Facebooku, Instagramie, TikToku i innych mediach społecznościowych. Systemy te działają na tych samych zasadach co Google Ads. Prawidłowo zainstalowane mogą być bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży.
5. Zadbanie o wysoki poziom obsługi klientów
Dotyczy to zarówno obsługi ofert, które wymagają „zamknięcia” transakcji, jak i dbania o już pozyskanego klienta. To jak sobie poradzisz z wykonaniem zlecenia wpływa na ogólną ocenę Twojej współpracy z firmą. Zapewnienie jak najlepszych wrażeń zakupowych może sprawić, że wystawią oni Twoją firmę pozytywną opinię. Im więcej dobrych recenzji, tym większa wiarygodność Twojej marki – a co za tym idzie, większe szanse na pozyskanie nowych klientów
Potrzebujesz pomocy w realizacji powyższych sugestii? Skontaktuj się; skontaktuj się! Wspólnie znajdziemy rozwiązania, które pomogą Ci zrealizować oczekiwany wzrost sprzedaży.