Blog firmowy recepta na skuteczny marketing w sieci
Blog firmowy recepta na skuteczny marketing w sieci

Blog firmowy – recepta na skuteczny marketing w sieci?

Działasz w swojej branży realizujesz marketing internetowy bo chciałbyś należycie wspierać sprzedaż swoich produktów. Czy jednak wykorzystujesz wszystkie możliwości, które mogą prowadzić do Twojego celu? Jeśli nie masz jeszcze bloga, czas to zmienić. To jedno z podstawowych narzędzi marketingu internetowego.

Blog firmowy to coraz popularniejsze narzędzie marketingu internetowego. To jeden z wielu kanałów dotarcia i komunikacji z odbiorcami. Dlatego warto czerpać z jego potencjału i wykorzystać go do osiągnięcia dodatkowych celów – na kilku płaszczyznach jednocześnie.

Blog firmowy – co daje jego prowadzenie?

Już od dawna firmowy blog nie ograniczał się do publikowania informacji o tym, co działo się w firmie. Choć tego typu publikacja jest nadal akceptowalna, podstawą jest dostarczenie wartościowych treści – takich, które na pierwszym miejscu stawiają potrzeby odbiorcy. Dlatego blogowanie biznesowe sprowadza się do regularnego publikowania artykułów informacyjnych, studiów przypadków, rankingów itp. Są to treści, które pomagają rozwiązać niektóre problemy i wątpliwości.

Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania

Blog firmowy to świetne narzędzie wspierające działania SEO. Publikowane artykuły zapewniają dodatkowe miejsce na wpisanie słów kluczowych oraz linkowanie wewnętrzne – ważne elementy pozycjonowania.

Dzięki temu zwiększasz szansę na uzyskanie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Tam kierują swoje kroki potencjalni klienci szukający wsparcia. Jeśli zadbasz o jakość swoich treści, możesz generować więcej wyników i większy ruch jak i konwersje.

Generowanie leadów

Jeśli zachęcisz odbiorcę do zapisania się do newslettera służącego m.in. otrzymasz bardzo cenne informacje, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Otrzymasz adres e-mail, którego możesz użyć do przyszłego marketingu internetowego.

Większa sprzedaż

Wyższa pozycja w wyszukiwarce to większa szansa, że ​​potencjalni klienci znajdą Twoją witrynę. Oferuj treści spełniające potrzeby odbiorcy, masz możliwość zwiększenia sprzedaży. W jaki sposób? Artykuły publikowane na blogu to miejsca, w których możesz złożyć swoją ofertę. Wystarczy, że dodasz swój produkt/usługę jako rozwiązanie problemów, z jakimi boryka się odbiorca. Należy to jednak zrobić bardzo subtelnie – tak, aby tekst nie stał się irytującą reklamą.

Wizerunek eksperta

Zaufanie to jeden z elementów udanej sprzedaży. Jeśli klient Cię nie zna, może nie ryzykować współpracy z Tobą. Nie zmusisz go aby kupował, ale możesz krok po kroku zadbać o budowanie zaufania do siebie.

W oczach klientów – zarówno stałych, jak i potencjalnych – warto zostać ekspertem. W osiągnięciu tego celu pomagają wartościowe artykuły publikowane na blogu. Dotykając ważnych dla odbiorcy tematów będzie „rosnąć” w jego oczach. Dlatego warto dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, aby klienci postrzegali Cię jako eksperta w danej dziedzinie.

Prowadzenie bloga – jak osiągnąć sukces?

Blog firmowy oferuje wiele korzyści, wszystko na wyciągnięcie ręki. Warunek jest tylko jeden: jego działanie nie może być przypadkowe. Tu nie ma miejsca na grzebanie, bo każdy szczegół jest ważny – nawet najdrobniejszy szczegół.

Krok 1. Zacznij od opracowania planu

Opracowanie strategii to kluczowy element, który stanowi bazę do dalszych działań. Niezwykle ważne są m.in.:

  • zakres tematyczny,
  • określenie charakteru artykułów,
  • harmonogram publikacji,
  • kanały promowania wpisów blogowych.

Krok 2. Stwórz wartościową treść

Artykuły publikowane na blogu firmowym muszą być wartościowe – z punktu widzenia odbiorcy. Pisanie dla samego pisania mija się z celem, ponieważ nie uzyskasz pożądanych rezultatów.

Tworzenie wartościowych treści jest łatwiejsze, jeśli sumiennie zainwestujesz w opracowanie planu.

Krok 3. Promuj nowe wpisy

Być może Twoi odbiorcy regularnie odwiedzają firmowego bloga– czekając na kolejne artykuły. Nie należy jednak tego brać za pewnik, dlatego warto zwrócić uwagę odbiorcy na nowe publikacje. W jaki sposób?

Nie ograniczaj się do powiadomień e-mail lub postów w mediach społecznościowych. Możesz też pokazać się na zewnątrz, udzielając się na forach internetowych, komunikując się z autorem treści, o których mowa w Twoim artykule, a nawet… wykupując płatne reklamy na Facebooku.

Blog firmowy jest Twoją „piętą achillesową”, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci wydobyć niewykorzystane jeszcze narzędzie obszar marketingu internetowego.

Maszy pytania?
Skontaktuj się z nami 😉