Czym jest Google Ads Kiedy warto inwestować w płatne reklamy
Czym jest Google Ads

Czym jest Google Ads? Kiedy warto inwestować w płatne reklamy?

Korzystanie z płatnych reklam Google Ads to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do ciekawej grupy odbiorców, ale czy to rozwiązanie dla Ciebie? Powiedzmy sobie szczerze – ile można zyskać i czego się nauczyć? Sprawdź tutaj.

Czy wiesz, czym jest Google Ads?

Google Ads to system reklamowy, z którego można korzystać prowadząc szeroką promocję w internetowym świecie. Rozwinął się już w 2000, a otrzymał nazwę Google Ads w 2018 roku – po tym, połączył wszystkie działania promocyjne, jakie można przeprowadzić używając Google.

Korzystanie z Google Ads jest dostępne dla każdego, a w ramach systemu użytkownicy uzyskują dostęp do szerokiej gamy narzędzi promocyjnych. Pozwalają one na publikację reklam:

  • w samej wyszukiwarce Google – kiedy użytkownik wpisze hasło powiązane z działalnością promowanej firmy,
  • poza nią, na różnego rodzaju portalach – obecnie w sieci Google znajduje się ponad 2 mln stron z całego świata. I to na nich mogą się wyświetlać banery i innego rodzaju komunikaty.

Dlaczego reklama płatna na Google Ads może się opłacić? Tutaj zobaczysz 4 powody.

Gdy zaczynamy się zastanawiać, który system reklamowy jest najpopularniejszy na świecie, Google Ads wychodzi na przed oczy na pierwszym planie. Dlaczego? Zobaczmy cztery powody.

Ads są bardzo skuteczną reklamą płatną, która charakteryzuje się szerokimi zasięgami.

Google to ta marka, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Żadna inna firma na świecie nie oferowałaby tak czytelnej wyszukiwarki internetowej. Możesz więc być pewny, że klienci Twojej firmy mogą bez problemu do Ciebie dotrzeć sami. Dlatego wykorzystaj wyszukiwarkę by dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów.

Oprócz ogólnych rozwiązań, Google oferuje również szereg rozwiązań partnerkowych. Oznacza to, że Twoja reklama mogłaby się wyświetlić na najpopularniejszych portalach takich jak Onet, OLX czy wp.pl.

Podczas kampanii Google Ads możesz dotrzeć do nawet 90% użytkowników internetu.

Ścisła kontrola nad grupami docelowymi reklam Ads

Skuteczność kampanii reklamowej zależy między innymi od tego, do kogo i jak dokładnie jest adresowana. Jeśli podoba Ci się niski koszt pozyskania klienta i dotarcia do starannie wyselekcjonowanych odbiorców, Google Ads jest rozwiązaniem dla Ciebie. Odpowiednio skonfigurowana kampania pomoże Ci uniknąć marnowania budżetu na kontakt z osobami, które nie są zainteresowane Twoimi usługami/produktami. Zamiast tego skupiasz się na tych, którzy pasują do wizerunku „klienta idealnego”.

Najnowsze wyniki na bieżąco

O ile najlepszymi efektami płatnej reklamy są rozmowy telefoniczne i zapytania klientów, o tyle w przypadku Google Ads możesz spodziewać się czegoś więcej. Możesz uzyskać dostęp do szczegółowych informacji o sukcesie określonej kampanii. Dzięki nim eksperci mogą wybierać najskuteczniejsze (a przez to najbardziej „przekonwertowane”) wersje przekazów reklamowych czy jeszcze dokładniej segmentować grupy docelowe. A Ty, klient, dokładnie wiesz, na co poszedł Twój budżet reklamowy.

Dogodny system rozliczania płatnej reklamy

W Google Ads obowiązuje kilka modeli rozliczania reklam, jednak w każdym z nich płacisz za konkretny, mierzalny efekt. Może nim być np.:

  • samo wyświetlenie reklamy przez klienta z grupy docelowej – ten miernik sprawdza się np. przy reklamach w sieci Google; stosuje się tu zazwyczaj parametr CPM, czyli koszt za 1 000 wyświetleń;
  • kliknięcia w link prowadzący do Twojej strony – wówczas płacisz tylko, kiedy odwiedzający przejdzie do oferty;
  • innego rodzaju konwersja – np. zapis do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego czy wykonanie połączenia do firmy.

Wiele zależy od rodzaju kampanii oraz jej celów.

Dla kogo jest odpowiednia kampania Google Ads?

Google Ads jest odpowiedni dla wszystkich firm, które chcą skutecznie zareklamować się na rynku i zobaczyć szybką efekt kampanii. Klienci korzystający z Twoich rozwiązań są również obecni online. Dlatego najłatwiej dotrzeć do nich przez Google – w wyszukiwarce lub nie.

Google Ads sprawdza się wtedy, gdy potrzebujesz szybkiego wsparcia sprzedaży i intensywnego zwiększenia rozpoznawalności Twojej marki. To sposób, w jaki klienci mogą dowiedzieć się o Twojej firmie i przekonać ich, by zostali Twoimi klientami.

Chcesz wiedzieć ile możesz zyskać dzięki kampanii Google Ads i jak ona wygląda? Najlepiej szczegółowo omówić te kwestie. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać bezpłatną wycenę i sprawdź wszystkie szczegóły przed podjęciem decyzji. Zadzwoń lub napisz!

Maszy pytania?
Skontaktuj się z nami 😉