Marketing organiczny: czy warto w niego inwestować?

Marketing organiczny czy warto w niego inwestować
Marketing organiczny czy warto w niego inwestować M

Marketing organiczny: czy warto w niego inwestować?

Wiesz, że nie możesz zdobyć klientów bez działań marketingowych. Ale zamiast skupiać się tylko na płatnych narzędziach, powinieneś zbadać inne opcje. Jedną z opcji jest marketing organiczny, który – jeśli jest dobrze prowadzony – dociera do klientów. Dowiedz się, co to jest i czy rzeczywiście jest to metoda warta rozważenia.

Doskonale zdajesz sobie sprawę, że internauci są coraz bardziej wrażliwi na reklamę bezpośrednią. Wolą sami skontaktować się z ofertą/usługą konkretnej firmy niż być zmuszanym do zakupu. A marketing organiczny jest dokładnie tym, czego potrzebują Twoi odbiorcy.

Marketing organiczny – na czym polega?

Marketing organiczny jest przeciwieństwem płatnych form reklamy. Jej istotą jest naturalne i dyskretne wzbudzenie zainteresowania samą marką lub jej ofertą.

Głównym narzędziem marketingu organicznego jest treść. Unikalny, niepromocyjny, o wysokiej wartości materialnej. Dzięki temu pomaga generować ruch na stronie oraz wpływa na inne elementy, które prowadzą do oczekiwanych efektów – większej sprzedaży i zysków.

W ramach marketingu organicznego można:

  • publikować artykuły na stronie www – najlepiej w formie bloga;
  • publikować wpisy gościnne w serwisach zewnętrznych;
  • prowadzić działania w social media;
  • realizować e-mail marketing.

Warto mieć świadomość, że marketing organiczny musi koncentrować się na działaniach:

  • on-site – chodzi o wypełnienie treścią strony internetowej, prowadzenie bloga itp.;
  • off-site – mowa o publikowaniu treści w zewnętrznych serwisach internetowych, w których zostanie zawarty link do strony www;
  • redystrybucji – chodzi o zamieszczanie w mediach społecznościowych informacji np. o nowych wpisach na blogu.

Marketing organiczny – czy to się opłaca?

Każde działanie, które prowadzi do klienta i prowadzi do sprzedaży jest opłacalne. Tak jest również w przypadku marketingu organicznego, który prawidłowo realizowany przynosi wymierne efekty.

Na korzyść tego rozwiązania przemawiają m.in.:

  • docieranie do klientów w perspektywie długofalowej,
  • budowanie zaangażowania,
  • wzmacnianie świadomości marki.

Największą zaletą marketingu organicznego jest jego naturalność. Dzięki wartościowym treściom publikowanym online odbiorcy nie czują się „atakowani” natrętnymi przekazami reklamowymi.

Pamiętaj! Marketing organiczny koncentruje się na działaniach długofalowych. Często osiągnięcie oczekiwanych efektów zajmuje kilka miesięcy. Jednak z drugiej strony możesz liczyć na stały dopływ klientów, ponieważ raz opublikowana treść może generować ruch organiczny.

Jeśli więc lubisz szybkie efekty, połącz marketing organiczny z kampanią Google Ads. Daje to możliwość „zbierania” klientów, którzy klikają w płatne linki i jednocześnie zwiększania zasięgu organicznego poprzez poprawnie wykonane akcje.

Potrzebujesz wsparcia w tym zakresie? Skontaktuj się z nami!

Maszy pytania?
Skontaktuj się z nami 😉

2023-01-25T10:09:29+00:00
Przejdź do góry