Jak zwiększyć lojalność klienta? 5 działań pogłębiających relację

Jak zwiększyć lojalność klienta 5 działań pogłębiających relację
Jak zwiększyć lojalność klienta 5 działań pogłębiających relację

Jak zwiększyć lojalność klienta? 5 działań pogłębiających relację

W czasach ogromnej konkurencji rynkowej lojalny klient to największy skarb. Jednak ten rodzaj stałego związku nie zdarza się sam. Wymaga to przemyślanego i ukierunkowanego działania ze strony firmy. Jak zwiększyć lojalność klientów? Poznaj 5 sprawdzonych sposobów na wzmocnienie relacji z nim.

Badania pokazują bez wątpienia – budowanie trwałych relacji z klientami się opłaca! Pozyskanie nowego klienta jest znacznie droższe, a zwiększenie wskaźnika utrzymania klientów o zaledwie 5 proc. przekłada się średnio na kilkadziesiąt proc. Lojalni klienci spędzają z marką znacznie więcej czasu i często stają się jej ambasadorami, polecając klientom jej usługi. Dlatego zdecydowanie warto inwestować w relacje międzyludzkie. Dowiedz się jak.

1.     Pielęgnuj relację z klientem

Pierwszą zasadą budowania związku jest pielęgnowanie go. Jeśli zapomnisz o swoich klientach, oni zapomną o tobie. Dlatego konieczne jest ciągłe publikowanie nowych treści – dzięki temu firma pozostaje żywa w świadomości konsumentów. Ważne, aby treść była ciekawa, użyteczna i atrakcyjna. Warto zainwestować w content marketing i silne wsparcie w mediach społecznościowych. Ważne jest również przygotowanie przemyślanych strategii działania tych obszarów, monitorowanie trendów i ciągłe poszukiwanie nowych pomysłów.

Zastanawiasz się, komu powierzyć obsługę swoich social mediów? Przeczytaj artykuł: Prowadzenie social mediów: czy warto zdecydować się na agencję?

2.     Poszukaj okazji do kontaktu

Aby klienci mogli otrzymywać publikowane przez Ciebie treści, musisz nawiązać z nimi kontakt. Świetnym pomysłem jest zachęcenie każdego klienta do zapisania się do newslettera (nagrodą może być kod rabatowy na zakupy, co również zwiększa prawdopodobieństwo, że ponownie skorzysta z oferty Twojej firmy). Konkursy i specjalne akcje promocyjne mogą zachęcić do śledzenia profili w mediach społecznościowych.

3.     Pokaż, że zależy Ci na opinii klientów

Dziś konsumenci oczekują coraz wyższego poziomu obsługi. Chcą też mieć poczucie, że firma szanuje ich zdanie. Dlatego tak ważna jest każda reakcja na krytykę. Należy to przyjąć z pokorą i empatią, zaproponować odpowiednią rekompensatę i wdrożyć rozwiązania, które pozwolą uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. Doświadczenie pokazuje, że jest to bardzo skuteczny sposób na zwiększenie lojalności i zaufania. Klientów należy nawet zachęcać do zostawiania opinii o firmie, jej produktach i usługach. To nie tylko sposób na pokazanie, że zależy Ci na kliencie, ale także cenna informacja zwrotna, która pomoże Ci udoskonalić Twoje praktyki i złożyć lepszą ofertę.

4.     Wykorzystaj reklamę internetową

Dobrym sposobem na przypomnienie klientowi jak ciekawa jest Twoja oferta jest również zastosowanie odpowiednich form reklamy. Doskonale sprawdza się w tym przypadku remarketing, dzięki któremu klient widzi Twój baner odwiedzając różne strony internetowe. Istnieje możliwość dopasowania wyświetlanych treści do preferencji konkretnego konsumenta, co znacząco zwiększa efektywność tego typu działań i zachęca do ponownych zakupów.

5.     Zadbaj o jakość obsługi

Klient, który czuje się zaopiekowany, jest bardziej skłonny do powrotu do tej samej firmy. Dlatego warto inwestować w obsługę klienta, w tym w odpowiednie przeszkolenie i dostępność personelu. Klient powinien mieć możliwość uzyskania pomocy w dowolnym momencie. Istnieje również możliwość pozostawienia wiadomości w mniejszych firmach, na które odpowiemy najszybciej jak to możliwe. Szczególnie ważne są działania firmy w sytuacjach kontrowersyjnych lub kryzysowych. Odpowiednia reakcja zapewnia uznanie klienta i często może przerodzić się w trwałą relację.

Maszy pytania?
Skontaktuj się z nami 😉

2023-01-25T12:05:07+00:00
Przejdź do góry