Prowadzenie social mediów czy warto zdecydować się na agencję
Prowadzenie social mediów czy warto zdecydować się na agencję

Prowadzenie social mediów: czy warto zdecydować się na agencję?

Chcesz osiągnąć sukces sprzedażowy? Zacznij od dobrej komunikacji z klientami. Im więcej „punktów styku” z odbiorcami docelowymi, tym łatwiej poprowadzić odbiorców w dół lejka sprzedażowego. Jednym z głównych obszarów, o które należy zadbać, są media społecznościowe. Pytanie brzmi, czy jest to do poprowadzenia samodzielnie, czy też lepiej zatrudnić agencję? Czytaj więcej

Prowadzenie mediów społecznościowych: samodzielnie czy przez agencję?

Przede wszystkim nie ma jednej właściwej odpowiedzi na pytanie, komu powierzyć zarządzanie mediami społecznościowymi Twojej firmy. Wiele zależy od tego:

  • czy traktujesz ten kanał jako ważne narzędzie w Twojej strategii marketingowej,
  • jaka jest Twoja grupa docelowa,
  • jak dużą aktywność w mediach społecznościowych chcesz prowadzić,
  • jaki budżet chcesz przeznaczyć na social media,
  • czy masz w swoim zespole pracowników, którzy mają doświadczenie z mediami społecznościowymi oraz mogą skupić się głównie na działaniach w tym obszarze.

Musisz pamiętać, że zarządzanie mediami społecznościowymi to bardziej wymagające zadanie, niż się wydaje. Musisz poświęcić czas na przygotowywanie ciekawych komunikatów i dopasowywanie ich do grafik. Równie ważna jest stała komunikacja z odbiorcami – odpowiadanie na komentarze, wiadomości itp. Są też problemy z płatną reklamą na portalach społecznościowych – nie jest łatwo poprawnie ustawić kampanię. Czy masz na to czas?

Tak więc, jeśli zależy Ci na skutecznej reklamie w mediach społecznościowych – takiej, która przyciągnie cennych klientów do Twojej oferty i pomoże zbudować silną pozycję marki – najlepiej zostaw to profesjonalistom. Choć jest to inwestycja finansowa, każda złotówka „wydana” w dobrze zarządzanego Facebooka, Instagrama czy TikToka zwróci się wielokrotnie, o ile wybierzesz odpowiednich ekspertów.

Social media prowadzone przez agencję – co zyskujesz?

Zastanawiasz się, jak wygląda prowadzenie mediów społecznościowych przez agencję? Oto, co możesz zyskać.

Spójna strategia działań w social mediach

Zanim na Waszych profilach pojawią się pierwsze wiadomości, agencja przygotowuje specjalny plan działania. Kompatybilny z innymi obszarami rynku, a zwłaszcza z celami biznesowymi firmy. W strategii uwzględnione zostaną następujące kwestie:

  • analizę działań konkurencji – tak, aby dobrać rozwiązania, które pozwolą się wybić na jej tle;
  • określenie celów krótko- i długofalowych,
  • doprecyzowanie planowanego stylu komunikacji, przekazywanych wartości i skojarzeń związanych z marką,
  • wskazanie na produkty i usługi, które powinny być promowane w postach.

Szerszy plan działania daje możliwość spojrzenia na komunikację w mediach społecznościowych z szerszej perspektywy i, co równie ważne, zmierzenia skuteczności realizowanych tam działań.

Regularna publikacja postów dopasowanych do tego, co chcą zobaczyć Twoi klienci

Kiedy publikujesz posty na Facebooku, Instagramie lub TikToku, ważne są dwa główne zagadnienia. Po pierwsze – dostosuj prezentowane treści do tego, co interesuje Twoją grupę docelową. Musisz więc wiedzieć, z kim rozmawiasz i w jakim celu.

Po drugie, regularność dostarczania nowych treści. Jeden post miesięcznie to za mało, aby przykuć uwagę odbiorców lub zachęcić algorytmy Facebooka do pokazania ich szerszemu gronu odbiorców.

Agencja dba o jedno i drugie – czyli codzienne wysyłanie do Twoich odbiorców wiadomości, które przykuwają uwagę i generują interakcję.

Stała komunikacja z klientami

Twoja agencja zarządzająca mediami społecznościowymi zajmie się komunikacją z odbiorcami. Jest on odpowiedzialna np. za odpowiadanie na komentarze pod wiadomościami (zgodnie z ustalonym z Tobą scenariuszem) lub odpowiadanie na wiadomości wysyłane za pośrednictwem czatu. W ten sposób możesz budować głębsze relacje z potencjalnymi klientami i jednocześnie oszczędzać czas.

Skuteczna płatna promocja w social mediach

Media społecznościowe to także płatna reklama. Możesz na przykład promować określone publikacje lub korzystać z innych narzędzi widoczności. Dobre narzędzia, takie jak reklamy na Facebooku, mogą pomóc nie tylko zwiększyć świadomość marki, ale także pomóc w szybkim pozyskiwaniu leadów, a nawet zamówień na określone produkty. Co ważne, wpływ takich kampanii można dokładnie zmierzyć, a agencja zawsze pokazuje wyniki.

W efekcie budżet zainwestowany w social media staje się realnym zyskiem dla firmy. Chcesz dokładnie wiedzieć, ile możesz zyskać? Chcesz wiedzieć, jak w pełni wykorzystać potencjał mediów społecznościowych, aby osiągnąć swoje cele biznesowe? Zapraszamy do współpracy! Skontaktuj się z nami i zobacz jak możemy zadbać o Twój wizerunek na Facebooku i nie tylko.

Maszy pytania?
Skontaktuj się z nami 😉