Kanał na YouTube: czy Twoja marka go potrzebuje?

Kanał na YouTube czy Twoja marka go potrzebuje
Kanał na YouTube czy Twoja marka go potrzebuje

Kanał na YouTube: czy Twoja marka go potrzebuje?

O tym, że sztuczna inteligencja zastąpi człowieka w pewnych obszarach, mówi się już od wielu lat. Jednak w niektórych branżach te przewidywania powoli stają się rzeczywistością. Jednym z nich wydaje się copywriting. Czy jednak na pewno? Czy AI jest w stanie wyprodukować tak samo dobre treści jak człowiek i czy oszczędność na tekstach tworzonych w ten sposób faktycznie się opłaca?

Obecnie wiele marek istnieje na różnych platformach społecznościowych, ale stosunkowo niewielka liczba firm korzysta z potencjału wideo. YouTube to jedna z najpopularniejszych stron internetowych na świecie, a filmy znacznie lepiej przyciągają uwagę niż tekst. Czy warto więc założyć kanał firmowy na YouTube? Oto nasze sugestie.

Czy kanał firmowy na YouTube to dobry pomysł?

Niektóre marki wykazują sceptycyzm, ale posiadanie własnego kanału na YouTube może być doskonałym działaniem marketingowym. Oto kilka statystyk, które mogą Cię przekonać do rozważenia tej opcji:

  • YouTube to druga największa wyszukiwarka na świecie,
  • 60% respondentów wybiera platformy wideo online zamiast tradycyjnej telewizji,
  • na YouTube ogląda się miliard godzin filmów każdego dnia,
  • wśród osób w wieku 18-49 lat YouTube angażuje więcej niż jakakolwiek inna platforma wideo.

Trudno nie zauważyć, że tekstom coraz trudniej dotrzeć do odbiorców. Koncentracja ludzi maleje, dlatego większość społeczeństwa czyta tylko nagłówki lub szybko przegląda artykuły i treści stron. Blogi firmowe są wciąż potrzebne, m.in. w kontekście SEO, ale przynajmniej część Twoich klientów z pewnością chętniej oglądałaby filmy na YouTube. Dodatkowo to medium otwiera zupełnie nowe możliwości komunikacji – zamiast opisywać produkty, możesz pokazać, jak działają i jak są używane przez użytkowników. Możesz również przedstawić działalność „od kuchni”, pokazać ludzi za marką i stworzyć przyjazny, atrakcyjny wizerunek. A to tylko wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o możliwości posiadania własnego kanału na YouTube!

Jak możesz wykorzystać firmowy kanał na YouTube?

Kanał na YouTube może pozwolić Twojej marce odkryć zupełnie nowe możliwości i zdobyć nową publiczność. Platforma pozwala na budowanie organicznego zasięgu. Co możesz publikować na niej? Najpopularniejsze rodzaje treści obejmują:

  • prezentacje produktów – dostarczające więcej informacji niż opis i zdjęcia, często przekonujące do zakupu;
  • wywiady ze specjalistami marki – np. wyjaśniające techniczne zagadnienia w prosty sposób, pozwalające docenić rozwiązania stosowane przez markę i jej rzetelność;
  • materiały porównawcze – np. zestawiające kilka wariantów produktów, aby ułatwić klientowi podejmowanie decyzji i dokonywanie zakupów;
  • relacje z realizacji zamówień – również z udziałem klientów, którzy wyrażą swoją opinię, wspomagające budowanie wizerunku i rzetelności marki oraz pozwalające zapoznać się z procesem.
  • Warto skoncentrować się na określonym temacie i grupie docelowej, ponieważ takie kanały są częściej promowane przez YouTube. Treści powinny być przede wszystkim interesujące. Każdy film powinien edukować, bawić lub intrygować. Filmy o charakterze rozrywkowym są zdecydowanie wartościowe, szczególnie jeśli oferta jest kierowana do młodych ludzi. To właśnie takie kanały marek odnoszą największy sukces na platformie!

Zalety kanału firmowego na YouTube Najważniejsze korzyści z posiadania kanału firmowego na YouTube to:

  • tworzenie własnej społeczności,
  • możliwość budowania organicznych zasięgów i dotarcia do osób korzystających z blokowania reklam,
  • długowieczność treści (znacznie dłuższa niż na innych platformach społecznościowych),
  • budowanie trwałych relacji z klientami i zdobywanie lojalnych klientów,
  • wsparcie SEO,
  • eksponowanie charakteru, wartości i unikalnych cech marki,
  • przewaga konkurencyjna – wiele marek nie posiada swoich kanałów na YouTube lub niewłaściwie je wykorzystuje. Czy warto więc założyć kanał? Odpowiedź zależy od Ciebie!

Jak prowadzić kanał firmowy na YouTube w sposób efektywny?

Kluczowe jest, aby od początku prowadzić kanał z przemyślaną strategią. Jak to zrobić? Pomoc specjalistów może się przydać! Agencja pomoże Ci skutecznie zacząć, a także zaplanować i zrealizować treści. Chcesz, aby inwestycja w kanał na YouTube przyniosła korzyści? Dowiedz się więcej tutaj.

Maszy pytania?
Skontaktuj się z nami 😉

2023-05-06T07:31:06+00:00
Przejdź do góry