Jak zwiększyć zasięgi w mediach społecznościowych
Jak zwiększyć zasięgi w mediach społecznościowych

Jak zwiększyć zasięgi w mediach społecznościowych?

Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok – Media społecznościowe to świetna platforma do komunikacji z docelowymi odbiorcami. Pod warunkiem, że umiejętnie do nich dotrzesz. Zadanie nie jest takie proste, jak się wydaje. Kilka firm konkuruje o uwagę użytkowników. Jak je „przebić” i zwiększyć zasięg w mediach społecznościowych? Oto kilka rozwiązań, które mogą Ci pomóc.

Zadbaj o spójną strategię komunikacji w social mediach

Dobra komunikacja w sieciach społecznościowych to nie przypadek. Jeśli chcesz wykorzystać Facebooka, Instagrama lub LinkedIn jako narzędzie marketingowe, zacznij od opracowania konkretnej strategii.

Na początku należy pamiętać o:

  • co może zaoferować Twoja marka i jaki jest jej USP (unique selling proposition) – jeśli rozumiesz, co wyróżnia Cię na tle konkurencji, możesz uczynić z tego siłę swojego wizerunku i przekazu sprzedażowego,
  • jaki wizerunek marki chcesz kreować – z czym by się kojarzył,
  • jaki jest główny przekaz, który usłyszą wszystkie materiały, które publikujesz w sieci – pamiętaj, że muszą pasować do głównego przekazu Twojej oferty,
  • jakie cele chcesz osiągnąć dzięki reklamie na portalach społecznościowych – Social zasięg mediów nie jest budowany „tylko dla mnie”. Prowadzą one np. do rozpowszechnienia marki i do określonych działań odbiorców – np. zapisania się do newslettera czy dokonania zakupu.

Im jaśniej określisz to, jak chcesz się prezentować w mediach społecznościowych i po co, tym efektywniejsze będą późniejsze działania.

Zrozum swoich odbiorców i bądź tam, gdzie oni

To kolejna ważna część Twojej strategii w mediach społecznościowych. Aby zaangażować odbiorców, musisz wiedzieć, jak sformułować swoje wiadomości w sposób, który do nich przemawia. Jest to możliwe, jeśli dokładnie określisz:

  • kto jest odbiorcą Twojej oferty – w większości nie jest to jednorodna grupa docelowa, ale kilka person klientów o różnych specyficznych profilach,
  • jakie są potrzeby i problemy tych osób – oczywiście można na nie odpowiedzieć dzięki rozwiązaniom, które posiadasz
  • jaki jest ich styl życia i sposób komunikowania się – może to zależeć np. od wieku czy płci beneficjentów, ale także od miejsca zamieszkania, poziomu zamożności czy wykonywanego zawodu.

Im dokładniej scharakteryzujesz swoich „idealnych klientów”, tym łatwiej będzie Ci przygotowywać materiały, które trafią w ich gusta. Takie, które zaczną się szybko rozprzestrzeniać nawet bez dodatkowego wsparcia w postaci płatnej promocji.

Twórz posty, które angażują i zachęcają do reakcji

Media społecznościowe to pole interakcji z użytkownikami, a nie tylko kanał informacyjny. Dlatego posty powinny być sformatowane w taki sposób, aby zachęcały odbiorców do polubienia, udostępniania i komentowania. Co można zrobić, aby tak było? Dobrze sprawdzają się m.in.

  • pytania do odbiorców w grafice lub treści,
  • narzędzi typu Instastories czy Facebook Stories – użytkownicy lubią przewijać takie „rolki”,
  • postów „ludzkich” zamiast „wiadomości firmowych” – media społecznościowe to miejsce, w którym liczy się prostota i łatwość komunikacji ważniejsze niż wysublimowana elegancja,
  • filmy – w tym np. transmisje na żywo zrealizowane w związku z wydarzeniami branżowymi czy premierami nowych produktów,
    głosowane wiadomości zachęcające do wyrażania opinii,

To tylko kilka elementów, które mogą sprawić, że odbiorcy zaczną reagować na publikowane materiały. Im więcej takich reakcji, tym przyjaźniejszym okiem na Twoje materiały spojrzą algorytmy Facebooka. A to krok po kroku pomoże Ci zbudować większe zasięgi organiczne.

Zainwestuj w płatną reklamę w social mediach

Zwiększanie zasięgu organicznego poprzez tworzenie ciekawych treści to działanie, które przynosi długofalowe efekty. Musisz jednak cierpliwie czekać na efekty i eksperymentować z różnymi stylami komunikacji czy sposobami dotarcia do odbiorców.

Co jeśli potrzebujesz wyników „wczoraj”? Rozwiązaniem może być płatna kampania w systemie Facebook Ads. Dzięki temu szybko dotrzesz do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy użytkowników – o profilu dopasowanym do charakterystyki Twojego potencjalnego klienta. To świetna okazja m.in.

  • szybkie zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym – np. w ramach aktualnej kampanii promocyjnej,
  • pozyskanie leadów do klientów, których będzie można poprowadzić w dół lejka marketingowego,
  • szybki wzrost rozpoznawalności marki – co ważne przede wszystkim na rynku konsumenckim.

Oczywiście nie ma jednej, uniwersalnej drogi do zwiększenia zasięgów w mediach społecznościowych. Plan działania powinien zostać opracowany indywidualnie – w odniesieniu do sytuacji rynkowej Twojej firmy. Potrzebujesz pomocy? Zgłoś się do nas i zobacz, co możemy zrobić wspólnie dla osiągnięcia Twoich celów biznesowych.

Maszy pytania?
Skontaktuj się z nami 😉