Dlaczego warto mieć stronę www? – 17 powodów dla których każda firma powinna mieć stronę internetową

Według badania zleconego przez NordVPN, Polacy spędzają w Internecie średnio ponad 23 lata swojego życia, czyli prawie jedną trzecią czasu swojego życia.

Na stronie GUS czytamy: „Rozwój telekomunikacji i technologii informatycznych w ostatnich latach porównuje się czasem do rewolucji przemysłowej, która zmieniła oblicze świata. XXI wiek to era społeczeństwa informacyjnego i nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych, które przyspieszają rozwój gospodarczy i zmieniają naszą rzeczywistość.

Dlaczego warto mieć stronę www 17 powodów dla których każda firma powinna mieć stronę internetową

Również wg danych GUS wyszukiwanie informacji o towarach lub usługach stanowi ponad 65% wszystkich aktywności w sieci.

Liczby mówią same za siebie, prawda? Znaczna część naszej codziennej rzeczywistości odbywa się online. W Internecie mamy przyjaciół, informacje, hobby i coraz częściej pracę. Czy to możliwe, że Twoja firma nie ma strony internetowej? Zupełnie nie! W poniższym tekście przedstawiamy dodatkowe argumenty, dlaczego każda firma powinna mieć stronę internetową.

1. Strona internetowa buduje wiarygodność firmy

Wiarygodność Twojej firmy to jedno z najważniejszych kryteriów, które decyduje o zainteresowaniu rynku Twoją firmą. Brak strony www zazwyczaj wyklucza dalszą współpracę. Bez względu na to, jak dobry produkt oferujesz, bez strony internetowej wiarygodność Twojej firmy może zostać poddana w wątpliwość.

Zweryfikowanie firmy na odległość jest trudne, jeśli nie możesz odwiedzić i zapoznać się z jej działalnością. Wiele osób lub firm, które nie mogą Cię znaleźć na stronach internetowych, prawdopodobnie szuka innego, bardziej wiarygodnego partnera biznesowego. Dobra, ciekawa i przejrzysta strona internetowa mówi za Ciebie i o Tobie. To Twój wizerunek i idealne pierwsze wrażenie na Twoich klientach. Świadczy to o jakości i rzetelności. Zawarte informacje o firmie pomagają kontrolować Twoją firmę, np. dane kontaktowe, opinie klientów czy baza produktów przekonują w 100%, że Twoja firma to poważny zakład, z którego korzystali inni. Ufając wiarygodności Twojej firmy, przyszli klienci będą chcieli robić z Tobą więcej interesów.

2. Strona internetowa buduje świadomość Twojej marki!

Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla swojej firmy, jest zachęcająca, przejrzysta i rzetelna prezentacja profilu swojej działalności za pomocą dobrze zaprojektowanej strony internetowej.

Wyobraź sobie tradycyjny biznes: budynek, lobby, recepcja. Przychodzisz do niego jako potencjalny przedsiębiorca. Pierwsze co widać to: piękne duże logo na szybie, zupełnie czysta zabudowa, dalej: wygodne, przestronne, czyste wnętrze, wygodna kanapa, profesjonalna recepcja, gabloty z produktami przemysłowymi i ich historią, wystawa osiągnięć i nagród… Myślisz: fajnie tu. Jest profesjonalnie i ekskluzywnie. To na pewno jest poważnym gracz.

Teraz przenieś to do wirtualnej krainy. Taka powinna być Twoja strona internetowa! Musi być skuteczna, profesjonalna i sprawiać, że inni Cię zapamiętają. Budowanie świadomości marki jest bardzo ważnym elementem dla Twojej firmy i zaczyna się tutaj. Ciekawa strona internetowa to swego rodzaju trampolina do rozwoju Twojego biznesu. Bardzo ważne jest, aby projekt: logo, kolorystyka, banery nawiązywały do ​​istoty firmy i zapadały w pamięć. Treść Twojej oferty powinna być łatwa do znalezienia i zrozumienia dla odwiedzających. W ten sposób pomagasz im zrozumieć, że potrzebują Twojego produktu.

3. Strona internetowa pozyskuje dla Ciebie klientów

Żyjemy w czasach globalizacji. Presja konkurencji jest ogromna. Firmy prześcigają się w unikalnym produkcie i pomysłach na jego promocję. Wiele osób, jeśli nie wszystkie, które rozpoczynają działalność w Internecie, zastanawia się, jak zdobyć pierwszych klientów. Jak wyróżnić się na tle innych podobnych firm? Jak znaleźć swoją firmę? Dzięki dobrze zaprojektowanej, ciekawej i intuicyjnej stronie internetowej odpowiedź jest prosta: znajdą Cię!

Ta sama zasada dotyczy istniejących firm, które chcą poszerzyć swoją bazę klientów.

Przeglądając dziesiątki podobnych stron w Internecie, prawdopodobnie nie pamiętasz żadnej z nich.

Umieść wszystkie informacje o swojej firmie i historię jako przedsiębiorcy lub historię swojej firmy w jednym, łatwym do znalezienia miejscu. Publikuj aktualizacje i aktualności, odpowiadaj na wiadomości i rozmawiaj – Twoja strona zrobi resztę za Ciebie: kolory, ciekawa grafika, referencje i linki do porad, filmów, ciekawostek, dobre treści pomogą Ci polubić Twoją stronę i polecić ją znajomym lub przedsiębiorcom. któregoś dnia to znajdziesz.

4. Strona internetowa w mediach społecznościowych – dzisiejsze MUST HAVE

Rok temu odsetek internautów wśród wszystkich Polaków wynosił 84,5%, a na początku 2022 roku będzie to już 87% społeczeństwa (mówimy o wszystkich – niezależnie od wieku!).

Profesjonalne zdjęcia i oprawa, logo, spójność treści, linki do rzetelnej strony to bardzo skuteczna reklama Twojej firmy, która ma też fenomenalny wpływ na podniesienie marki, a Twoja oferta dociera do znacznie większej liczby odbiorców.

Łatwość polubienia, udostępniania i komentowania w sieciach społecznościowych jest również ważnym czynnikiem, który może wpłynąć na reputację i sprzedaż Twojej firmy.

Wielokrotne przewijanie i „przemycanie” Twojego logo i nazwy sprawia, że ​​zapadają one w pamięć, wzmacniając pozycję Twojej marki w społeczności internetowej.

5. Strona internetowa jest najlepszą reklamą Twojej firmy

Strona internetowa to Twoja „agencja reklamowa”, która działa 24/7/365. Zapewnia to ciągłą promocję Twojej firmy. Możliwość opublikowania dużej ilości informacji o produktach lub usługach w jednym miejscu, szczegółowego ich opisania, umożliwienia potencjalnym klientom pełnego dostępu do oferty, a to jedyne tak kompleksowe narzędzie marketingowe.

Łatwość rozszerzania i dodawania nowych interesujących treści pomaga utrzymać zainteresowanie i relacje z klientami. Treść starsza i mniej aktualną, można doskonale wykorzystać jako element opisu rozwoju historii firmy i przenieść na „tak było, tak jest” lub „zmienimy to dla Ciebie”

Ta procedura jest idealna do udowodnienia wiarygodności Twojej firmy i pokazania jej postępów.

6. Strona internetowa szyldem Twojej firmy

Wraz ze wzrostem liczby osób korzystających z Internetu rośnie również Twoja potencjalna baza klientów. Jeśli nie masz strony internetowej, jesteś dla nich niewidoczny. Wraz z szybkim rozwojem wszystkich branż, obecność firmy online w Internecie nie jest opcją, ale koniecznością.

Dobra strona internetowa jest pięknym i widocznym znakiem. Nie sposób przejść obok niego obojętnie. Nawet jeśli klient nie odwiedzi dziś Twojej firmy lub transakcja nie dojdzie do skutku za pierwszym razem, możesz być pewien, że będzie o Tobie pamiętał i do Ciebie wróci.

7. Strona internetowa pozwala kontrolować narrację

„Jak nas widzą, tak do nas piszą”, znane i bardzo prawdziwe przysłowie. Dbamy o wizerunek i to, co myślą o nas inni. Jest to szczególnie ważne dla firm. Bo od wizerunku, od tego, co się o nas mówi, może zależeć lepsze jutro Twojej firmy. Oceny mogą być bardzo niesprawiedliwe, często podyktowane emocjami i niekoniecznie związane z biznesem. I chociaż jest to obraźliwe, trzeba z tym żyć.

Nawet najbardziej rzetelnym firmom czasem grozi niezadowolenie klienta.
Strona internetowa to świetne narzędzie, dzięki któremu historia projektów tworzy Twój wizerunek, a nie pojedynczego przedsiębiorcy.
Tutaj masz pełną kontrolę i wpływ na opowiedzenie swojej historii. Bądź uczciwy i godny zaufania, a staniesz się godny zaufania!

Opisz czym się zajmujesz, co chcesz osiągnąć i dlaczego. Dotrzymaj zobowiązań, a szybko zobaczysz, ile osób szuka firmy takiej jak Twoja.
Dodatkowo strona daje możliwość wyświetlenia najlepszych recenzji i rekomendacji w widocznym miejscu. Im ich więcej tym lepiej, zachęcają potencjalnych klientów do współpracy z Tobą.

8. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa dobrze pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania Google

Internet stał się najpotężniejszym i najbardziej wszechstronnym źródłem informacji, a wyszukiwarka Google jest niekwestionowanym liderem wśród dostępnych narzędzi. Giganta Google potwierdzają dane z grudnia 2021 r., według których 92,64 % populacji Europy korzysta ze wspomnianej wyszukiwarki (źródło: gs.statcounter.com). Wujek Google nie tylko udziela porad dotyczących wskazówek kuchennych czy autodiagnozy kaszlu.

Najpierw zwracamy się o poradę do Internetu. Nic więc dziwnego, że rozwiązań biznesowych szukamy również w Internecie. Dobrze przygotowana strona internetowa zgodna z wytycznymi Google tj. odpowiednio zoptymalizowany pod SEO, gwarantuje wysokie pozycje w rankingach, a tym samym dobrą widoczność naszej oferty dla potencjalnych klientów.

9. Strona internetowa otwiera przed Tobą wszystkie rynki na świecie

Internet nie ma granic czasowych ani geograficznych. Strona działa wszędzie, a przy globalnym zasięgu Twój produkt ma takie same szanse na znalezienie klientów w przysłowiowym „kącie”, jak na drugim końcu globu.

Nie musisz się już martwić, że Twoja firma będzie miała dużą lokalną konkurencję. Za pomocą Internetu możesz zaprezentować się szeroko nie tylko w miejscu zamieszkania, ale także w kraju czy na świecie.

Ciekawa, przyjazna dla użytkownika strona internetowa, która może pokonać konkurencję i zwiększyć Twoje zyski. Wielojęzyczna strona internetowa zwiększa również Twoje szanse na poszerzenie portfela klientów za granicą. Wyobraź sobie, że sprzedajesz produkt lokalny, taki jak kierpce. W górach jest tyle kramów i sklepów, że aż trudno uwierzyć, jak oni wszyscy się utrzymują. A co jeśli wyślemy je do innych regionów Polski lub za granicę? Dzięki świetnej stronie internetowej wszystko jest możliwe.

10. Strona internetowa usprawnia kontakt

Strona internetowa to pierwsza „twarz” Twojej firmy w dzisiejszym świecie. Trzeba zadbać o to, aby była odpowiednio wykonana, przyjemna w odbiorze i użyteczna. Klient, którego zachęcą kolejne usprawnienia strony, takie jak wizytówki różnych działów, formularze kontaktowe czy czat, z pewnością chętnie zostanie na niej dłużej.

To automatycznie zwiększa prawdopodobieństwo, że odwiedzający zostanie Twoim klientem i zostanie z Twoją firmą na dłużej i/lub z większym prawdopodobieństwem wróci lub ją poleci. Ważnym elementem jest również podłączenie łącza GPS – mapy z trasami dojazdu do Twojej firmy. Oszczędza to czas Twoich pracowników oraz stres Twoich klientów poszukujących siedziby firmy.

11. Strona internetowa pozwala na profesjonalnie przedstawienie oferty

Dobra strona internetowa to taka, która „żyje” i zarabia. Aby tak się stało, kluczowa wydaje się sprytna prezentacja oferty. Bardzo ważnym elementem jest opis i prezentacja produktów. Równie ważne jest jednak odpowiednie pogrupowanie wyboru w listy, kategorie i podkategorie, tak aby użytkownik mógł intuicyjnie i łatwo znaleźć to, co go interesuje. Nie przeszkadza mu trudność w poruszaniu się po serwisie, ale zachęcony kolorowymi zdjęciami, szczegółowymi opisami i informacjami technicznymi z pewnością szybciej podejmie właściwą decyzję zakupową.

12. Strona internetowa to najtańsza forma pozyskiwania klientów

Od dziesięcioleci wiemy, że reklama jest dźwignią biznesu. Jednak tradycyjne formy reklamy są czasochłonne w przygotowaniu i drogie w utrzymaniu. Koszty są bardzo ważne w rozwoju biznesu. Strona internetowa to najtańszy sposób na przyciągnięcie klientów.

Zamawiając stronę www ponosisz koszty jej wykonania tj. opłata za projekt graficzny i programowanie. Ogromną zaletą usługi jest to, że działa dzięki stałej dostępności i stale zdobywamy nowych klientów.

Analiza inwestycji i kosztów. Jeden zakup klienta to stworzenie i zarządzanie stroną internetową, która jest relatywnie najniższym kosztem ze wszystkich form reklamy. Bardzo zachęcające jest również to, że wraz z upływem proporcja kosztów i przychodów stanie się korzystniejsza wraz ze wzrostem liczby klientów, ponieważ koszty pozostaną takie same.

13. Strona internetowa nie chodzi na wakacje

Operacje online trwają nieprzerwanie, niezależnie od branży. Nie ma godzin otwarcia ani zamknięcia. Dobrze przygotowana strona internetowa to cyfrowe Ty, który jest zawsze dostępny dla klientów.

Twoja witryna ma całą wiedzę tak jak Ty i nigdy nie potrzebuje szkolenia, po prostu ją aktualizujesz. Cały czas Ci to służy. Ona nigdy nie śpi. Nie potrzebuje wolnego czasu. Informuje, obsługuje pytania, odpowiada na zapytania klientów, proponuje inspiracje i rozwiązania, zapewniając niezmienną pozycję Twojej firmy w tej dziedzinie. Wówczas to Ty możesz jechać na wakacje.

14. Strona internetowa to Twój najlepszy pracownik

Jeszcze nie tak dawno przedsiębiorca musiał mieć lokal i produkt. Potrzebował także informacji i czasu dla swoich klientów. Większość pracy wykonywał sam, a kiedy już naprawdę nie mógł tego ogarnąć samodzielnie, zatrudniał pracownika do wykonania niektórych zadań.

Koszty wzrosły, właściciel nie miał nadal czasu, bo miał jeszcze swoje zadania i szkolenie personelu, a i tak nie mógł obsłużyć wszystkich klientów. Dziś Twoja strona internetowa może być Twoim najlepszym pracownikiem i pomocnikiem. Dobrze przygotowana treść informuje, edukuje i prowadzi klienta krok po kroku.

15. Strona internetowa to śmiały krok w kierunku automatyzacji

Serwis umożliwia automatyzację niektórych procesów w Twojej firmie. Procesy te obejmują głównie proces sprzedażowy – składanie i opłacanie zamówień, śledzenie statusu zamówienia, a także proces posprzedażowy poprzez tworzenie zwrotów i reklamacji czy moduł serwisowy.

Serwis może również ułatwić proces obsługi klienta poprzez zestawienie często zadawanych pytań i odpowiedzi w zakładce FAQ.

Witryna może zawierać dokumenty stałe do pobrania, umieszczone na serwerze lub dostępne po zalogowaniu do konta klienta. Podsumowując, strona internetowa może zaoszczędzić czas Tobie i Twojemu zespołowi, co oznacza oszczędności w kosztach.

16. Twoja konkurencja już ma stronę internetową

Dziś żaden poważny biznes nie może istnieć bez strony internetowej. Rywalizacja z konkurencją odbywa się często głównie w Internecie, ponieważ właśnie tam szukają Cię klienci. Twoja konkurencja też to wie i na pewno dostarczy to, czego szuka współczesny klient – ​​profesjonalną i przyjazną stronę internetową.

Większość dzisiejszych konsumentów zna Internet. Nawet jeśli nie wiedzą dokładnie, co chcą zobaczyć na Twojej stronie, na pewno wiedzą, czego nie chcą i co sprawi, że opuszczą Twoją witrynę i sprawdzą konkurencję. Dlatego tak ważne jest nie tylko posiadanie witryny internetowej, ale także witryny, którą kochają Twoi odbiorcy.

17. Strona internetowa może zbierać dla Ciebie ogrom danych sprzedażowych oraz raporty aktywności użytkowników

Firma posiadająca stronę internetową ma łatwy i szybki dostęp do dużych danych analitycznych, które są niezbędne w każdym biznesie. I chyba nikogo nie dziwi, że najpopularniejszym narzędziem analitycznym jest tutaj produkt Google – Analytics.

To narzędzie umożliwia pobieranie informacji takich jak: lokalizacja, czas oraz profil użytkowników Twojej strony internetowej, dzięki czemu możesz lepiej zrozumieć, kto jest zainteresowany tym, co robisz. Możesz także śledzić jak zachowywał się użytkownik aby dotrzeć do Twojej witryny.

Możesz również przejrzeć kanały marketingowe używane do kierowania Twoją witryną internetową, co pozwoli ci je jeszcze bardziej udoskonalić i zoptymalizować koszt budżetu marketingowego. Ważnym elementem badań satysfakcji klientów i dźwignią dalszego wzrostu sprzedaży produktów może być wprowadzenie systemu klasyfikacji produktów. Jest to dość powszechna procedura. Dodatkowym elementem badań mogą być sondaże i ankiety publikowane na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych lub wysyłane do klientów po zakupie.

Maszy pytania?
Skontaktuj się z nami 😉