Co kryje się pod pojęciem „treści wizualne”?

Dziś pojedyncze zdjęcie lub grafika potrafią wzbudzić duże zainteresowanie, dlatego nie dziwi fakt, że coraz więcej przedsiębiorstw opiera swoje kampanie marketingowe lub nawet codzienne działania na treściach wizualnych. W rzeczywistości, można śmiało stwierdzić, że bez tego rodzaju treści trudno jest istnieć na rynku, bez względu na branżę. Na czym dokładnie polega skuteczne wykorzystanie treści wizualnych i co sprawia, że stanowi ono fundament działań marketingowych firm? Rozważmy tę kwestię.

Treści wizualne nie ograniczają się już wyłącznie do zdjęć produktowych czy grafik znalezionych na stronach ze zdjęciami do użytku publicznego. Koncepcja treści wizualnych jest znacznie szersza niż się wydaje!

Infografiki – Wyjątkowa Forma Przekazywania Informacji

Infografiki są najpopularniejszym rodzajem treści wizualnych w dziedzinie content marketingu. Cieszą się dużą popularnością, ponieważ potrafią w przystępny sposób przedstawić treści, które zazwyczaj są trudne do zapamiętania, jak na przykład dane liczbowe. Infografiki są bardziej przystępne, przyciągają uwagę, ułatwiają zapamiętywanie, oraz cieszą się zainteresowaniem odbiorców. Z powodzeniem zastępują długie wyjaśnienia i są chętnie udostępniane na platformach społecznościowych.

Zdjęcia

Dla wielu klientów dokonujących zakupów online (według badań aż 90% z nich), jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzję zakupu są fotografie produktów. Zdjęcia muszą wyróżniać się spośród tych dostępnych u konkurencji oraz być spójne z identyfikacją wizualną marki.

Materiały Wideo

Filmy to najszybciej rozwijający się rodzaj treści wizualnych w marketingu. Prawdopodobnie są już, lub wkrótce będą, najczęściej stosowanym medium. Warto przyjrzeć się rozwojowi mediów społecznościowych – praktycznie każdy z nich oferuje możliwość, a wręcz zaleca, tworzenie treści wideo.

Różne Rodzaje Grafik – Firmowe, Edukacyjne, Inspirujące

Eleganckie, spójne z wizerunkiem marki i interesujące grafiki stanowią kolejny sposób, aby dotrzeć do odbiorców za pomocą treści wizualnych. Inspirujące cytaty lub interesujące porady publikowane przez firmy na mediach społecznościowych często zdobywają uznanie i są zapamiętywane.

Dlaczego Treści Wizualne Są Tak Skuteczne?

Według badań, 40-55% osób przyswaja treści poprzez zapamiętywanie obrazów. Dlatego dobrze przygotowany obraz trafia do odbiorcy (potencjalnego klienta) znacznie skuteczniej niż tekst czy komunikat dźwiękowy, nawet jeśli są one interesujące. Co jeszcze wpływa na skuteczność treści wizualnych?

Treści wizualne wywołują emocje

Istnieje przysłowie mówiące, że „obraz wart jest więcej niż 1000 słów”, i ma ono wiele sensu. Chodzi o to, że obraz dociera do odbiorcy w sposób, w jaki słowa nie są w stanie tego zrobić. Wyobraź sobie tę samą scenę opisaną w książce i zaprezentowaną na ekranie – prawdopodobnie ta ostatnia wywoła u Ciebie silniejsze emocje, niezależnie od tego, czy jest przerażająca, wzruszająca czy zabawna. Tekst jest w stanie poruszyć przez chwilę, ale potężny obraz pozostaje w pamięci na dłużej.

Treści wizualne są łatwiejsze do zapamiętania

Obecnie mózg człowieka jest codziennie zasypywany ogromną ilością informacji. Niemożliwe jest przetworzenie wszystkich, a co dopiero na nie odpowiedzieć. W tym tłumie informacji najlepiej zapadają w pamięć obrazy, ponieważ to kora wzrokowa jest najtrudniejsza do przeciążenia.

Według badań, mózg ludzki przetwarza treści wizualne 60 000 razy szybciej niż tekst, a 90% informacji, które przetwarza, to właśnie obrazy. Wnioski są jasne – obrazy są priorytetem dla mózgu.

Treści wizualne dodają wartości tekstom

Nie oznacza to, że długie treści tekstowe są całkowicie pomijane. Są one po prostu bardziej skoncentrowane na konkretnej grupie docelowej, której potrzebują i które są gotowe przeczytać dłuższy tekst. Nawet w takim przypadku nie ma pewności, że cała treść zostanie przeczytana – obraz dodaje atrakcyjności i zwiększa prawdopodobieństwo przeczytania artykułu lub oferty.

Firmy starają się również przyciągnąć uwagę nowych odbiorców, czyli tych, którzy nie są aktywni w poszukiwaniach informacji o danym produkcie lub usłudze. Ich uwagę należy przyciągnąć czymś interesującym – najlepszym wyborem jest obraz, na przykład w formie atrakcyjnej infografiki.

Efektywny visual marketing nie może obyć się bez treści wizualnych. Jednakże nie wystarczy wrzucać przypadkowe obrazy czy grafiki. Aby przyciągnęły uwagę odbiorców (a tym samym potencjalnych klientów), muszą być starannie opracowane zarówno pod względem estetycznym, jak i koncepcyjnym.

Maszy pytania?
Skontaktuj się z nami 😉